Historie rally v Klatovech VI.

6. pokračování  

 Do začátku letošního 53. ročníku nám zbývá již jen pár dnů a já jsem se svými vzpomínkami došel až do roku 2010, do doby, kterou si již většina z vás pamatuje a odnesla si z ní své dojmy a zážitky.

            Čas, o kterém jsem psal, byl v našich rallye časem začátků  šťastné éry, časem zrodu nových posádek, nových závodních týmů i zrodu nových, většinou kvalitních rallye. Jak šel vývoj, byla to také doba mizení nadšených amatérských týmů a doba nástupu více či méně profesionálních pokračovatelů. Měnila se technika, která se hnala a stále rychleji žene dopředu. Tratě rallye, které byly kdysi jezdeckými i diváckými lahůdkami mizí z itinerářů a pořadatelé s obtížemi hledají náhrady, které udrží na uzdě stále rychlejší vozy. A tak se dostáváme do současnosti, kdy předpisy a nařízení pro pořadatele rallye i pro posádky jsou stále náročnější. Uspořádat rallye je tvrdý oříšek. Není a nebyl to samozřejmě problém jen Rallye Šumava. S těmito starostmi se potýkají pořadatelé všech domácích automobilových soutěží. Stejně tak se s problémy potýká většina posádek. Všechny mají starosti, z nichž ta největší je, kde na závodění sehnat peníze.

            Z těch několik ročníků, které v tomto psaní zbývají do toho letošního, si však určitě připomeňme vítězné posádky.

 45.

             Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza                                          Škoda Fabia S2000

46.

             Po nepříjemné havárii byla rallye zrušena.

47.

             Jan Kopecký – Pavel Dresler                                                Škoda Fabia S2000

48.

             Václav Pech – Petr Uhel                                                       Mini John Cooper S2000

49.

             Václav Pech – Petr Uhel                                                       Mini John Cooper S2000

 50.

            Jan Kopecký – Pavel Dresler                                                Škoda Fabia R5

Jubilejní ročník se jel na počest zakladatele Rallye Šumava jako Memoriál Bohuslava Jermana.

51.

            Jan Kopecký – Pavel Dresler                                                Škoda Fabia R5

52.

             Jan Kopecký – Pavel Dresler                                                Škoda Fabia R5

Doufám, že jsem těmito článečky oživil paměť těch, kteří některou z etap československých a českých rallye pamatují, a těm mladším ukázal, jaké byly začátky Rallye Šumava i celého soutěžního automobilového sportu u nás.

            Děkuji, že jste u čtení vydrželi až do konce a zase někdy nashledanou.

 

                                                                                                                      Petr Bendl

Nákupní košík
V košíku nejsou žádné produkty!
Mezisoučet
Celkem
Pokračovat v nákupu
0